søndag 7. juli 2013

Kort natt

Det var ikke på vilkår at jeg fikk sove i dag morges. Jeg la meg seinere enn vanlig, klokka halv 3 i natt fordi jeg ble sittende og lese om paleo. Klokka 7 våkna jeg igjen, og det var kul umulig å få sove videre. Litt merkelig, for i det siste har jeg stort sett sovet  i 9 timer hver natt. Det var sikkert fordi jeg la meg så seint. I morgen må jeg tidlig opp fordi vi skal reise nordover med fly. Jeg blir sikkert trøttere i kveld enn vanlig, så det passer jo godt. 

Jeg tok en sjefsavgjørelse igår som legen min sikkert ikke kommer til å like. Jeg delte blodtrykkspilla mi i 2. Jeg har planer om å ta bare halv dose fram til jeg skal til legen igjen i august. Det vil si hvis jeg ikke merker noe ubehag da.  Hvis så skjer, må jeg jo bare øke igjen. Grunnen til at jeg bestemte meg for å redusere, er kort og godt at jeg ofte blir svimmel når jeg har bøyd meg. Det kan være et symptom på at blodtrykket er litt lavt. Dessuten spiser jeg som man gjorde i steinalderen, det har redusert blodtrykket mitt og gjort at kolesterolnivået er normalt igjen. Legen "trua" meg med at jeg kanskje måtte begynne med kolesterolsenkende medikamenter, men det har jeg sagt blankt nei til. Jeg har lest SÅ mye om at det er livsfarlig medisin, så å risikere helsa med unødvendige piller, gjør jeg bare ikke. Jeg har egentlig et håp om at LDN alene skal være min medisin. Og litt vitaminer, blant annet D3. Jeg tar litt tilskudd av det, men bør nok høyne dosen. Men først ville jeg se hva LDN alene kunne gjøre for meg, slik at jeg vet hva som er hva. Nå har jeg jo brukt LDN i over 4 mnd, og merker ingen ubehag lengre. Da er jeg temmelig sikker på at jeg vil merke det jeg reagerer på at jeg har redusert på blodtrykksmedisinen. Men jeg kommer ikke til å slutte med blodtrykkspilla før jeg har vært hos legen. Det tør jeg ikke. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar