onsdag 31. juli 2013

Blodtrykk

Før ferien fortalte jeg at jeg hadde halvert blodtrykksmedisinen. Det har jeg fortsatt med. Jeg kjøpte meg et praktisk lite apparat til å måle blodtrykk og puls med, og det viser seg at blodtrykket mitt nå er i nedre grenseverdier. Faktisk er undertykket for lavt i forhold til normalverdiene, så jeg skal ta det opp med legen neste gang. Det hadde vært supert om jeg kunne droppe pillene helt. 

Jeg lurer litt på om blodtrykksmedisin kan ha innvirkning på vektøkning. Ut fra hva "alle" sier, skulle jeg gått ned i vekt ut fra hva jeg spiser, men kiloene har klort seg fast. Etter at jeg halverte dosen med blodtrykksmedisin, har jeg faktisk gått litt ned i vekt. Ikke mye, men nok til at optimismen er tilbake. Jeg må nok ta dette opp med legen også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar