tirsdag 30. juli 2013

Feriemodus

Jeg har tatt ferie fra blogging en stund nå delvis fordi jeg ikke har hatt internettforbindelse og delvis fordi jeg har hatt litt lite inspirasjon til å skrive. Men nå begynte samvittigheten å gnage litt, så det var bare å sette i gang. 

Ferien forløp uten store komplikasjoner. Sant å si har jeg ikke vært såpass frisk på mange år. Vanligvis har jeg blitt syk enten mens vi har vært borte, eller i alle fall etter at vi har kommet hjem. Det skjedde ikke i år. Nå i helga jobba mannen min og jeg i hagen. Det var såpass hardt arbeid at jeg ble støl. Likevel ble jeg ikke syk. Jeg kan ikke huske sist jeg kunne holde på så lenge og så mye uten at jeg har fått straffen etterpå i form av frostrier og "influensa". 

Ved siden av LDN, tror jeg at kostholdet mitt også har mye å si for at jeg har holdt meg så frisk i ferien. Vi var bortreist i litt over 2 uker. Det meste av tida spiste jeg paleo slik jeg gjør hjemme, men da vi var på Svalbard i 5 døgn ble det vanskelig. Det ville blitt forferdelig dyrt hvis jeg skulle spist alle måltider på restaurant. Derfor ble det brød og pålegg. Det har jeg ikke godt av, det er helt sikkert. Vekta viste ikke mindre enn 5,5 kg +. Er det mulig? Utrolig og gledelig nok forsvant feriekiloene som dugg for solen da jeg kom hjem og begynte på kjøttmaten min igjen. Selvsagt var det bare vann som hadde samlet seg, men det er jo nok et bevis på at brød ikke er mat for meg. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar