fredag 3. mai 2013

Legebesøk

I dag har jeg vært hos legen. Blodtrykket er blitt bedre heldigvis, litt forhøyet undertrykk, men innenfor det akseptable. Kolesterolet var også litt høyere enn ved forrige måling, men jeg regner med at det på sikt vil bedre seg igjen. Etter amerikatur og påske var det litt vanskelig å komme skikkelig i gang igjen med mitt paleokosthold, eller tilnærmet paleo må jeg vel si. Det er så mange retninger innenfor det som ofte kalles lavkarbokosthold at jeg vet ikke riktig hva jeg skal kalle det jeg spiser. Jeg lager ingen erstatninger for brød, så det blir vel nærmest paleo tror jeg. Vi sier det. :)

Jeg fikk med meg et skjema der jeg skal registrere hodepinen fram til neste legebesøk. Sånt er et slit. Men det kan jo være greit å få konstatert om det er migrene jeg har. Forøvrig lå D3-vitaminnivået mitt litt lavt, 61. Nå må jeg ta en avgjørelse om jeg skal sette i gang med mer D3-vitamin eller vente til jeg har funnet mitt nivå av LDN. Jeg tror det får vente litt fordi jeg slurvet med maten en periode, og da trenger kroppen tid til å venne seg til paleokostholdet igjen. En ME-kropp må ikke ha altfor mye å jobbe med om gangen tror jeg. 


Forøvrig, hvis jeg skal kjenne godt etter - hvilket jeg helst ikke gjør - er jeg inne i en litt dårlig periode. Jeg er ofte trøtt, og om kveldene er jeg mer utslått enn vanlig. Jeg leser på Facebook at det er flere enn meg som sliter litt ekstra med energinivået etter et par måneder på LDN, så jeg håper at det er LDN som forårsaker at det jobbes inni kroppen. Jeg tok 0,75 mg i går også, og har tenkt å holde meg der fram til 15. mai. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar