tirsdag 2. april 2013

2. april 2013

Jeg starta dagen med legebesøk. Blodtrykket mitt var ikke helt bra, så legen ble litt bekymra. Jeg har brukt blodtrykksregulerende tabletter i en årrekke, så det er litt uvanlig at trykket ikke er stablilt. Det kan ha sammenheng med at jeg har vært bortreist i over 3 uker, så kostholdet mitt har ikke vært som det pleier. Fikk ny time om en måned, så da håper jeg blodtrykket er tilbake til det normale.

Jeg har begynt å ta LDN om morgenen fordi jeg ikke får sove om nettene uten å ta innsovningsmiddel. Jeg vil ikke gjøre meg avhengig av innsovningstabletter, og å være søvnløs natt etter natt går heller ikke i lengden. Det er bare når jeg er på ferie at jeg tillater meg å ta et lett innsovningsmiddel. Etter at jeg begynte å ta LDN om morgenen, har jeg sovnet greit, men våkner nok litt oftere enn jeg gjorde før. 

Mitt andre store problem er hodepine. Når jeg tar LDN om morgenen, slipper jeg hodepine om natta, men en times tid etter at jeg har tatt tabletten, begynner hodepinen. Den holder seg hele dagen og lar seg ikke kurere med hodepinetabletter. Jeg har jo ikke spesielt lyst til å bruke hodepinetabletter på fast basis akkurat. Når jeg har tatt hodepinetabletter, har det ikke hjulpet heller, så jeg lurer litt på om det migrene jeg sliter med.

Jeg har fortsatt med 3 mg LND siden forrige oppdatering, men i morgen går jeg tilbake til 1,5 mg. Jeg tok det opp med legen i dag, og han var enig i at jeg skulle prøve å gå tilbake til halv tablett. Jeg er glad for at han er på mitt lag.

Selv om jeg har hodepine og søvnproblemer, gir jeg ikke opp LDN. Jeg har ikke tatt en eneste smertestillende tablett for hoftesmerter siden forrige oppdatering, hjertet tikker stort sett lydløst og fint, og smerten i brystet er bare som en liten anelse. Det er veldig mange år siden sist jeg kunne være på ferie uten å bli skikkelig syk etterpå. Denne gangen har jeg holdt meg frisk, eller så frisk som jeg kan være i mine bedre perioder. Det er en framgang som ikke er til å kimse av, og som jeg håper og tror at jeg kan takke LDN for.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar