torsdag 25. april 2013

25. april 2013

For det første sov jeg 7,5 time i natt! For det andre har jeg begynt å trene pilates igjen! Dette blir nok en god dag tenker jeg. Sola titter fram også så kanskje jeg kan ta ei lita økt i hagen? (smil)

Jeg gjorde som jeg hadde tenkt, tok en kvart tablett i går kveld. Det gikk veldig bra. Sov som en stein i natt. Våkna en gang og gikk på toalettet, men sovna igjen straks. Kjempebra! Jeg har ikke hodepine heller. Men i kveld blir det 0,5 mg igjen.

I går var det en lang diskusjon på Facebook om trening når man har ME. Jeg trente pilates hjemme tidligere, men kom ut av det pga. en kneoperasjon. I dag fant jeg fram DVDen igjen og starta forsiktig med 5 grunnleggende øvelser som går på pust og strekking av kroppen sammen med pusten. Jeg tok fra 3-5 gjentakelser av hver øvelse og hvilte mens jeg holdt pusten i gang mellom hver instruksjon. Hele introduksjonen tar 20 minutter, så det ble en del hviling. Men det gjør nok at jeg klarer å gjennomføre det. Det blir spennende å se i morgen om jeg blir støl av den lille treningen. Det kan godt hende. Men jeg vet at hvis jeg klarer å gjennomføre dette uten å ta for hardt i, blir jeg mye sterkere på sikt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar